Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Beton
Andrýsek, Marek ; Kořínková, Jana (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Beton je dílem, které si klade za cíl propojení kategorií digitální hry a interaktivního umění. Vizuální zpracování se opírá o architektonický směr brutalismus. Herní mechanika byla odvozena z možností, které estetika této architektury nabízí. Vizuální obsah, vytvořený v herním enginu Unity, je ovládán skrze specifické zařízení, kterým je autorský kontroler. Tento kontroler je mechanicky proveden jako Rubikova kostka. Vizuálně je kontroler přizpůsoben obsahu díla. Dílo je prezentováno jako funkční prototyp.
Beton
Andrýsek, Marek ; Kořínková, Jana (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Beton je dílem, které si klade za cíl propojení kategorií digitální hry a interaktivního umění. Vizuální zpracování se opírá o architektonický směr brutalismus. Herní mechanika byla odvozena z možností, které estetika této architektury nabízí. Vizuální obsah, vytvořený v herním enginu Unity, je ovládán skrze specifické zařízení, kterým je autorský kontroler. Tento kontroler je mechanicky proveden jako Rubikova kostka. Vizuálně je kontroler přizpůsoben obsahu díla. Dílo je prezentováno jako funkční prototyp.
Aktivizace diváka
Jedinák, Boris ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; LJUBKOVÁ, Marta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tendencí aktivizace diváka ve vybraných inscenacích vzniklých ve Spojených státech amerických v šedesátých letech (skupin Performance Group, Living Theatre), v inscenaci Augusta Boala, v níž uplatňuje metodu divadla fórum, a v inscenacích ze současné české divadelní scény (Petra Tejnorová – YOU ARE HERE, Linda Straub – Busking un/limited, Lukáš Brychta - Pomezí). Skrz jejich analýzy autor reflektuje vlastní projekty vzniklé během bakalářského studia na KALD DAMU, v nichž divák zaujímal i jinou roli než jen úlohu recipienta divadelního díla.
Estetika Johna Deweyho a interaktivní umění
Rubášová, Veronika ; Kaplický, Martin (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je především zaměřena na teorii Johna Deweyho. První a hlavní část práce se zabývá Deweyho pojetím zkušenosti, rozborem procesu zkušenosti a estetickou rovinou tohoto pojmu. Značný prostor je také věnován estetické zkušenosti s uměleckými díly, která je rozebrána na pozadí každodenních zkušeností. Je zdůrazněna jejich kontinuita. Druhá část práce je dodatkem k výkladu Johna Deweyho. Tato část je věnována problematice interaktivního umění. Interaktivní umění je zde pomocí Deweyho teorie interpretováno. Interaktivní umění je zde prezentováno jako umělecký druh, který dokáže zdůraznit již zmíněnou kontinuitu mezi uměleckými díly a každodenní zkušeností, na kterou poukazuje Dewey.
V hlavní roli divák
Straub, Linda ; HRAB, Ondřej (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit různé způsoby zapojení diváka aplikované v současné divadelní praxi. V úvodní části nastiňuji problematiku zapojení diváka ve vztahu ke konvenční divadelní praxi. Následně předkládám historický přehled významných tvůrců 20. století, kteří svou tvorbou zásadně ovlivnili dnešní vnímání možností divadelní interakce s publikem. V ústřední části práce uvádím konkrétní způsoby zapojení diváka podložené příklady z divadelní praxe 20. a 21. století. V závěrečné kapitole nastiňuji teoretickou diskuzi o interaktivním divadle v souvislosti s problematikou estetické distance.
Principy a postupy v současných interaktivních inscenacích tzv. imerzivního divadla
Brychta, Lukáš ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit principy a postupy uplatňované v tzv. imerzivním divadle. V první části práce představuji samotný pojem, diskusi kolem něj vedenou i vlastní názor na jeho užívání. Dále nastiňuji svůj teoretický výzkum této formy a dokládám ho na příkladech zahraničních produkcí. V druhé části se zabívám vlastní tvůrčí prací v tomto žánru, především inscenací Letec - l'Aviateur. Nejdříve se věnuji dramaturgicko-režijní reflexi, přibližuji proces vzniku díla a jeho zkoušení. Zvláštní prostor věnuji specifikům herecké práce. Následně se věnuji dramaturgii prostoru a zvláštním nárokům při tvorbě scénografie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.